4 cenne wskazówki, które poprawią Twoje opisy produktów w sklepie internetowym

Opisy produktów w sklepie internetowym są niezwykle ważnym, ale często zaniedbywanym narzędziem służącym sprzedaży. Niektórzy sprzedawcy po prostu sądzą, że ich nie potrzeba, inni uważają, że nie mając talentu pisarskiego, wystarczy, że wstawią specyfikację. W tym artykule poznamy 4 cenne wskazówki, które poprawią jakość Twoich opisów produktów.

1. Przed redagowaniem opisów produktu ustal grupę docelową swoich klientów

Zanim zaczniesz sprzedawać, musisz odpowiedzieć sobie na podstawowej pytanie: komu właściwie chcesz sprzedać swoje produkty? Kim są Twoi klienci? Teoretycznie każdy sprzedawca to wie, jednak to zagadnienie nie jest wcale takie proste. Oprócz podstawowego podziału na płeć, należy określić do kogo kierujesz swój przekaz? Do kogo mają przemówić Twoje opisy? Do dorosłych, do osób starszych czy młodzieży? Rodziny z dziećmi czy single, studenci czy osoby o stabilnej sytuacji finansowej najczęściej odwiedzają Twój sklep? Wiedząc to, będziesz mógł prowadzić skuteczniejsze kampanie marketingowe, również poprzez odpowiednie redagowanie opisów produktów w sklepie internetowym.

2. Zbierz podstawowe i najważniejsze informacje dotyczące Twojego asortymentu w opisach produktów

Wiedząc kto najczęściej odwiedza Twój sklep, powinieneś zebrać najważniejsze informacje dotyczące twoich produktów sprzedawanych w nim sprzedawanych. I od nich musisz rozpoczynać ich opisywanie. Czy najważniejsze są dla odwiedzających stronę sklepu, wymiary, funkcje a może cena? Opis musi mówić więcej niż zdjęcie. A dokładniej rzecz ujmując to, czego zdjęcie produktu nie mówi. Dopasowane opisy produktów otwierające się wymienieniem najważniejszych cech produktów, znajdziesz na najbardziej profesjonalnych sklepach internetowych.

3. Pisząc opisy produktów wczuj się w klienta i odpowiadaj na jego najczęstsze potencjalne pytania

Przed przystąpieniem do pisania opisów produktów w sklepie internetowym, najlepiej wyobrazić siebie w roli klienta i zacząć zadawać pytania, na które chciałbyś uzyskać odpowiedź. Odpowiedzi te znacząco ułatwiają redagowanie opisów produktów i docierają do klienta. W zebraniu tych informacji może być pomocne odwiedzenie działu FAQ najbliższej konkurencji. Można by rzec, że na im więcej pytań klientów odpowiesz w opisie produktu, tym krótsze FAQ umieścisz na swojej stronie internetowej.

4. Dopasuj ton i styl wypowiedzi opisów produktu w sklepie internetowym do grupy docelowej

Jeśli skorzystałeś z ćwiczenia myślowego, polegającego na wczuciu się w klienta, powinieneś przyjąć teraz rolę sprzedawcy w sklepie stacjonarnym. Wyobraź sobie, że przychodzą do Ciebie klienci z grupy docelowej i pytają o produkt. Jak się do nich zwrócisz? Prawdopodobnie bardziej swobodnie do młodzież chcącej kupić grę wideo, a bardziej oficjalnie do zamożnych dorosłych pragnących kupić drogie zegarki. Musisz uwzględnić wszystkie niuanse charakterystyczne dla Twojej grupy docelowej . Redagowanie opisu produktu w prawidłowy sposób, polega właśnie na tym, że opracowujesz go tak, jakby precyzyjnie przemawiał w Twoim imieniu do klientów.

Recommended For You

About the Author: malbork.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *